środa, 27 listopada 2013

podwójnie pomarańczowa owsianka






moi mili, owsianka.
po kryzysie owsiankowym, w końcu się udała! wierzcie mi lub nie, ale to naprawdę pierwsza udana owsianka w ostatnich kryzysowych czasach. dlatego na pewno warto się nią pochwalić i powtórzę ją sobie jeszcze z kilka razy pod rząd, tak mi smakuje i tak się cieszę z powrotu dobrego smaku owsianki! bo to ulubione śniadanie - ciepłe, kleiste, słodkie i zdrowe, i mogące być o nieskończonej liczbie smaków. więc o 7 rano naprawdę można być sfrustrowanym i przygnębionym z powodu braku wyczekiwanego rozgrzewającego i dodającego energii oraz uśmiechu śniadania.
dziś się rozgrzałam.
dziś się uśmiechnęłam. i zaczerpnęłam troszkę energii. troszkę. bo kto pałałby energią idąc na maturę z matematyki?


owsianka na soku 100% pomarańczowym
z rodzynkami i pomarańczą
(przepis własny)
(1 porcja)

- 5 łyżek płatków owsianych
- 1 szklanka soku 100% pomarańcza (Tymbark)
- pół małej pomarańczy
- garść rodzynek

płatki owsiane zalewamy na noc sokiem (można pominąć). jeśli wybraliśmy tą opcję to rano możemy dolać jeszcze trochę soku jeżeli płatki mocno zgęstniały przez noc. 
stawiamy na gaz i gotujemy na małym ogniu do uzyskania gęstej konsystencji. w między czasie kroimy pomarańczę na mniejsze części i przygotowujemy rodzynki. dodajemy je, gdy gotowane płatki są już gotowe, po czym mieszamy kilka razy i od razu ściągamy z gazu.
+ opcjonalnie można dosłodzić. :)


akcja:
Szklanka soku do śniadania

***
a tu zapraszam też na owsiankę podwójnie jabłkową. klik.
której zdjęcia muszę zaktualizować na o wiele lepsze, tylko jakoś brak mi czasu.

6 komentarzy:

  1. Owsianka na soku - muszę wypróbować !

    OdpowiedzUsuń
  2. na soku jest pyszna, taka słodka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ach, co za pyszności...jak zwykle u Jagódki! ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. to i Ty w maturalnej klasie? nie ukrywam zaskoczenia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety. ja sama się dziwię. nie powinno mnie tu jeszcze być.

      Usuń
  5. pomarańczowa owsianka mnie zachwyca, a podwójnie pomarańczowa zachwyca podwójnie! :)

    OdpowiedzUsuń