niedziela, 24 listopada 2013

brokułowe curry i pierwsza współpraca ze Skworcu

jestem bardzo szczęśliwa, ponieważ podjęłam ostatnio współpracę z firmą Skworcu. po ustaleniu produktów, które dostanę w ramach tej współpracy paczka przyszła już na drugi dzień! a same produkty są bezpiecznie, podwójnie zapakowane. ponadto sam kontakt z firmą jest niezaprzeczalnie dobry. zdecydowanie polecam sklep, z tak bogatym asortymentem, że na pewno każdy znajdzie coś dla siebie i wcale nie porazi się cenami ;)
w mojej paczce znalazły się:
laski wanilii,
mąka z ciecierzycy,
kwiaty jaśminu,
suszone pomidory,
ostropest.
z dwoma ostatnimi najszybciej Was zapoznam, a z suszonymi pomidorami przepis już w dalszej części postu.




***




brokułowe curry
ze świeżymi i suszonymi pomidorami
(inspiracja: jadłonomia)
(2 porcje)

- 1 brokuł
- 1 puszka krojonych pomidorów
- 2 łyżki suszonych pomidorów
- 2 cebule
- ząbek czosnku
- kilka łyżek oliwy z oliwek
- 100g ryżu + 1/4 łyżeczki curry lub kurkumy
- łyżeczka tartego imbiru, 2 łyżeczki oregano oraz curry w proszku, pół łyżeczki kolendry, sól i pieprz do smaku

cebulę kroimy w kostkę i powoli dusimy na oliwie z oliwek na złoto. następnie dodajemy wszystkie przyprawy, suszone pomidory i wyciśnięty przez praskę czosnek, mieszamy chwilę. dodajemy wodę, pomidory z puszki z całą zalewą, a na koniec różyczki brokuła. wszystko razem dusimy pod przykryciem przez oko 20-30 minut. 
w między czasie gotujemy ryż z przyprawą curry lub kurkumą dla nadania żółtawego koloru.
ostatecznie doprawiamy do smaku jeśli potrzeba i podajemy gorące.


akcja:
Wegetariański obiad edycja II

8 komentarzy:

  1. ooo, zjadłabym takie danie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A mi tu by kalafior popasował. Kalafior i curry, zgrana para

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście masz rację, kalafiora chyba nic tu nie zastąpi, ale tą kompozycję już znam. chciałam spróbować czegoś nowego i jest (prawie) równie pysznie :)

      Usuń
  3. Podoba mi się ten przepis.. Super :)

    OdpowiedzUsuń
  4. chyba sobie takie zaserwuję na któryś obiad, moje smaki! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie jedzonko, zdrowe rzeczy i nie obciążające :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Przed chwilą zrobiłam. Zamiast currry/kurkumy dodałam... cynamonu. :) Bardzo smaczny obiad.

    OdpowiedzUsuń