środa, 23 października 2013

podwójnie jabłkowa owsianka

rozpoczęcie dnia owsianką to moja najmocniej ulubiona opcja śniadania. a ta prezentowana dzisiaj to jedna z moich ulubionych owsianek. chociaż "ulubiona owsianka: jest pojęciem z dosyć szerokim zakresem rozumowania, bo wlicza się w nie naprawdę duża liczba wszelakich owsiankowych śniadań. ta jednak chyba zajmuje stopień wyższy od "zwykłej ulubionej". osobiście najbardziej smakuje mi na ciepło, jednak nie ma problemu by zjeść ją na zimno. zwłaszcza w takie piękne lato podczas październikowej jesieni jakie mamy teraz.

szum na zdjęciach specjalnie dla moich nerwów dzięki pomocy złego światła o godzinie ósmej rano. smutno mi(.) z tymi walkami ku poskromieniu światła.

jest kilka wersji tej owsianki. dziś prezentuję pierwszą - z rodzynkami. kolejne są z przeróżnymi orzechami lub masłem orzechowym. śmiało więc zastępujcie rodzynki ulubionymi dodatkami.

podwójnie jabłkowa owsianka
(przepis własny)
(1 porcja)

4 czubate łyżki płatków owsianych
3/4 szklanki soku 100% jabłkowego, bez dodatku cukru
pół jabłka
garść rodzynek
1/4 łyżeczki cynamonu

płatki owsiane zalewamy sokiem, przykrywamy talerzykiem i odstawiamy na noc (można pominąć. wtedy po prostu owsianka będzie gotować się rano troszkę dłużej). następnie stawiamy na gaz i gotujemy aż osiągniemy pożądaną (raczej bardziej gęstszą niż rzadszą) konsystencję. dodajemy cynamon, rodzynki i jabłko, gotujemy jeszcze chwilę mieszając. 



akcja:
Rozgrzewające dania

6 komentarzy:

  1. Z jabłkiem i rodzynkami jest pyszna! <3 Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  2. podwójnie jabłkowa czyt. podwójnie pyszna ! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam wszystko, co jabłkowe! więc jeśli jest podwójnie jabłkowo to ja i moje podniebienie jesteśmy podwójnie szczęśliwi :))

    OdpowiedzUsuń
  4. jabłkowa, jesienna, rozgrzewająca, idealna :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham owsianki ! a te gotowane na soku są zaskakująco dobre.:) Pycha :)

    OdpowiedzUsuń