poniedziałek, 22 lipca 2013

sałatka. lekka, zdrowa, szybka i smaczna bardzo

sałatki to moja miłość. jestem typowym roślinożercą. każdy posiłek mógłby się składać u mnie z warzyw. i jeszcze z owoców. tak na zmianę. z jakimiś dobrymi dodatkami ku zdemaskowania nudy w posiłkach. do sałatek jednym z takich dodatków jest ryba. a łosoś to najlepsze ryba na świecie. i najdroższa. ale nadal najlepsza! już nie mogę się doczekać mojego wyjazdu nad morze, gdzie w nadmorskich restauracjach ryby to smakowy skarb. od sałatek, przez zupy, po dania obiadowe - ryba w roli głównej. jedną z takich sałatek odtworzyłam wczoraj w domu i z wielką przyjemnością prezentuję Wam przepis. jest szybka w wykonaniu, co dla mnie było wczoraj wielkim plusem, ponieważ po podróży padałam na twarz i zasypiałam na stojąco.


























zielona sałatka z wędzonym łososiem i pomidorkami z salsą musztardową
(2 porcje)

6 dużych liści sałaty rzymskiej
2 pomidory
mały pęczek szczypiorku
120g wędzonego łososia
dwie szczypty koperku
3 łyżki oleju lnianego + 3 łyżeczki musztardy

wszystkie warzywa uprzednio myjemy. sałatę rwiemy na mniejsze kawałki i wkładamy do dwóch miseczek. pomidory kroimy w łódeczki, a następnie na pół i układamy na sałacie. łososia także kroimy na mniejsze kawałki, dzielimy pół do jednej miseczki i pół do drugiej posypując go koperkiem, a na koniec wrzucamy pokrojony szczypiorek. 
w szklance dokładnie mieszamy olej lniany z musztardą i przed podaniem polewamy naszą sałatkę.



3 komentarze:

  1. jestem wielką fanką sałatek, tak samo jak Ty! i łososia też uwielbiam, więc ta propozycja jest dla mnie stworzona :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Idealna przekąska w ciepły dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No widzisz ja pierwszy raz :D także spróbuj koniecznie :DDD

    OdpowiedzUsuń