piątek, 26 lipca 2013

owsiane crumble jagodowe

chciałabym, żeby lato trwało wiecznie. albo, żeby chociaż kilka rodzai owoców letnich trwało wiecznie. byłyby to obowiązkowo ukochane jagody. i truskawki. a jako, że moja przygoda z poznawaniem zdrowych smaków zaczęłam się na dobre w tą zimę to na lato czekałam najbardziej. by móc wypróbowywać owoce (jak i warzywa) typowo letnie do najlepszych dań. tym razem padło na crumble, bo jak to tak nigdy nie jeść crumble?! to było moje pierwsze crumble. pierwsze zrobione, pierwsze zjedzone, pierwsze, a ja już byłam w niebie. choć bardzo bym chciała opisać Wam jakie to było dobre, to brak mi słów określające wielkość tej dobroci. wierzcie na słowo - rozpływa się w ustach i znika w trymiga. nagle zostaje tylko biel kokilki umazana fioletem, już zjedzonych, jagód, a wtedy ma się ochotę zrobić następną i następną porcję! jagodowy obłęd niech trwa!

owsiane crumble jagodowe
(2 porcje)
1,5 szklanki jagód
1,5 łyżki cukru trzcinowego
łyżka soku z cytryny
łyżeczka mąki ziemniaczanej
1 łyżka miękkiego masła
2 łyżki cukru trzcinowego
1/3 szklanki płatków owsianych
2 łyżki mąki (pełnoziarnistej)
1/4 łyżeczki proszku do pieczenia

jagody zmieszać z cukrem, sokiem z cytryny, mąką ziemniaczaną i odstawić na bok.
płatki owsiane zmieszać z mąką, proszkiem do pieczenia i cukrem. dodać masło i dokładnie połączyć składniki, najlepiej ręką, na kruszonkę. owoce umieścić w dwóch kokilkach, posypać obficie kruszonką i piec w piekarniku nagrzanym do 180*C przez 30 minut.
podawać od razu na ciepło, a ja polecam także zalanie naszego crumble jogurtem lub śmietaną. to chyba będzie moja ulubiona wersja.



Przepis dodaję do akcji:

Jagodowo Nam edycja 5!

8 komentarzy:

  1. Mniam!
    ale cudowne crumble, i ten sok wypływający z formy O.O
    dziękuję za dodanie go do Jagodowo Nam 5!

    OdpowiedzUsuń
  2. super, owsiane to coś dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. jagody, jagody, jagody!!! <3 najlepsze owoce świata!

    OdpowiedzUsuń
  4. wow wyglądają obłędnie! super chrupiące <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Omatko, jakie zdjęcia cudowne, normalnie profeszynal! *-*

    OdpowiedzUsuń
  6. matulu ileż dobroci zamknięte w tej formie <3
    Też bym chciała, żeby owocki się nie kończyły :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Taż bym chciała mieć jagody dostępne przez cały rok, pysznie by było! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Jagody wprost uwielbiam :) Owsiane crumble jak najbardziej do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń